سوالاتی که باید از مشتریان بالقوه بپرسید

من همواره برای مصاحبه با مشتریان برای یافتن مشکلات آنها به‌منظور ایجاد یک کسب و کار جدید آماده هستم. اعتقاد دارم که قبل از نوشتن یک خط کد، باید ابتدا با مشتریان مصاحبه کرد. در واقع تا زمانی که این مصاحبه ها را انجام ندهم هیچ مشکلی برای من به وضوح مشخص نیست و با انجام مصاحبه برخی از آنها به من بینش مورد نظر را می دهند. در ادامه لیستی از سوالاتی که باید از مشتریان بالقوه بپرسید آورده شده است.

ادامه خواندن “سوالاتی که باید از مشتریان بالقوه بپرسید”

کوتاه بنویسید، ⁣کاربران فقط اسکن می‌کنند

مخاطبان مطالب را نمی‌خوانند بلکه اسکن می‌کنند. یک صفحه وب فارسی با الگویی برعکس F خوانده می‌شود. به این شکل که مخاطب لید را می‌خواند، سپس صفحه را اسکرول کرده و در ابتدای پاراگراف دوم متوقف می‌شود. بخشی از ابتدای پاراگراف را خوانده و دوباره صفحه را پیمایش می‌کند.
⁣به‌‌طور متوسط تنها ۱۶ درصد از محتوای وب توسط کاربران خوانده می‌شود.
⁣در این‌بین کلمات طلایی که برای چشم کاربر غیرعادی هستند، برجسته شده یا با نشانه‌هایی مانند «گیومه» مشخص شده‌اند، نظر مخاطب را بیشتر جلب می‌کنند.
سعی کنید مطالب مهم‌تر را به بالای مطلب و سمت راست منتقل کنید.کلمات کلیدی را در ابتدای جمله و در ابتدای پاراگراف بنویسید.
⁣⁣در تولید محتوا یک اصل وجود دارد که می‌گوید، مطلبی که یک نویسنده غیر‌حرفه‌ای نوشته است را می‌توان ۵۰ درصد کوتاه کرد.

احساسات را درگیر کنید

⁣اگر بتوانید احساسات و عواطف افراد را درگیر کنید، می‌توانید در جلب‌توجه آن‌ها موفق شوید. شوکه کردن مخاطب، یکی از قدیمی‌ترین ترفندهای شرکت‌های تبلیغاتی است. وقتی در مردم حسی را به وجود می‌آورید، آن‌ها نه‌تنها به پیام (یا تصویر) شما توجه می‌کنند، بلکه آن را به خاطر می‌سپارند.
به ۱۲ ماه گذشته فکر کنید. چه مواردی را بهتر به خاطر دارید؟ احتمالا بیشتر وقایعی را به یاد دارید که بیشتر از همه احساسات شما را تحریک کرده‌اند، البته تحریک احساسات، صرفا به معنی استفاده از تصاویر محرک یا شوکه کننده نیست.