مخاطبان مطالب را نمیخوانند بلکه اسکن میکنند. یک صفحه وب فارسی با الگویی برعکس F خوانده میشود. به این شکل که مخاطب لید را میخواند، سپس صفحه را اسکرول کرده و در ابتدای پاراگراف دوم متوقف میشود. بخشی از ابتدای پاراگراف را خوانده و دوباره صفحه را پیمایش میکند.
بهطور متوسط تنها ۱۶ درصد از محتوای وب توسط کاربران خوانده میشود.
در اینبین کلمات طلایی که برای چشم کاربر غیرعادی هستند، برجسته شده یا با نشانههایی مانند «گیومه» مشخص شدهاند، نظر مخاطب را بیشتر جلب میکنند.
سعی کنید مطالب مهمتر را به بالای مطلب و سمت راست منتقل کنید.کلمات کلیدی را در ابتدای جمله و در ابتدای پاراگراف بنویسید.
در تولید محتوا یک اصل وجود دارد که میگوید، مطلبی که یک نویسنده غیرحرفهای نوشته است را میتوان ۵۰ درصد کوتاه کرد.