مصاحبه با مشتری های احتمالی
راهنمایی فوری و عملی برای استارتاپ هاست و مطالعه آن توسط بسیاری از بزرگان ارزشآفرین و کارآفرین دنیا مثل استیو بلنک، اش ماوریا، آندره مورکس، دیوید آرونوف و … توصیه شده است. همچنین پیش گفتار آنرا نیز خود استیو بلنک نگاشته است.
نویسنده این کتاب در باب معرفی مختصر آن مینویسد:
ما این کتاب را برای کمک به مردم در خصوص اینکه چگونه با مشتریان واقعی یا بالقوه خود صحبت کنند، نوشتهایم. با توجه به این که همه ما هر روز با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، فکر می کنید این یک کار آسان است، اما غرایز ما ممکن است کاملا اشتباه کنند. پس از تماشای کارآفرینان بیشماری که با مفاهیم توسعه مشتری مبارزه می کنند، تصمیم گرفتیم این راهنمای کوتاه و عملی را تنظیم کنیم.
این کتاب شما را به داستان دو کارآفرین که برای اولین بار در پی کشف مشتری هستند، میبرد و در این راستا تاکتیک ها، ابزارها و نمونه هایی برای پاسخ دادن به سوالاتی کلیدی میدهد. سوالاتی از قبیل:
از چه کسی باید بیاموزید؟
از بازار چه چیزهایی باید بیاموزید؟
چگونه افراد مناسب را برای مصاحبه پیدا می کنید؟
چگونه میتوان داشتن جلسه موثر را تضمین کرد؟
چگونه می توان مشاهدات خود را به تصمیمات و اقدامات تبدیل کرد؟
چگونه می توانید از رایج ترین اشتباهات که دیگران مرتکب میشوند جلوگیری کنید؟
در روزهای بعد سعی خواهیم کرد ترجمه و تخلیص کتاب را به شما همراهان گرامی هدیه کنیم.